Domain Yaşı SEO Kriteri Olabilir mi?

Webmasterların, SEO uzmanlarının, web sitesi sahiplerinin kullandığı bazı araçlar domain otoritesi hakkında bilgiler veriyor. Durum böyle olunca SEO kriteri olmasında herhangi bir problem görmüyoruz ilk bakışta. SEO uzmanlarının verdiği bilgilere göre de domain kayıt ederken uzun süreli kayıt ederseniz Google’a “Ben uzun süre daha buradayım” mesajı verdiğinizi söylüyorlar. Yeni tanıştığınız birine güvenemeyeceğiniz gibi Google’da veri tabanına yeni kayıt ettiği domain’i eski domainlerine tercih etmez.

Google’da uzun süreden beri çalışan biri olan Matt Cutts, 2010 yılında verdiği röportajlarda domain yaşının SEO’ ya etki etmediğini söylemiştir. Google Search Console aracı ilk günden beri tıklama oranı gösterir yani alan adının yaşından çok markalaşması veya bilinmesi SEO açısından bir kriter sayılabilir.

Yapılan testlerde sürekli el değiştiren bir domain ile kayıt edildiği günden beri aynı kişide kalan bir domain arasında fazlasıyla fark olduğu anlaşılmıştır.

Domain Firması SEO’ ya Etki Eder mi?

Domain yaşının pek de fazla SEO kriteri olmadığını anlattığımıza göre domain’i kayıt ettiğiniz firmanın SEO kriteri olup olmadığını öğrenelim. Domain’i kayıt ettiğiniz tarih, kayıt ettiğiniz firma, kimin adına kayıt ettiğiniz ve ne zaman kayıt süresinin biteceğini herkes çeşitli yollarla görebilir. Eğer ki siz daha önceki müşterilerine sadece zarar durumu yaşatan bir firmadan domain alırsanız Google bundan pek hoşnut kalmaz. Google kullanıcı deneyimini ve müşteri memnuniyetine çok önem veren bir şirket bu nedenle firmanın iyi bir firma olması SEO kriteri olabilir, fakat bu durum yüzde yüz kanıtlanmış değildir.